عملیات انتقال پیکرها در دمای منفی 30 درجه

سخنگوی اورژانس کشور با اعلام احتمال سرمازدگی برخی نیروهای امدادی گفت: یک فروند بالگرد و ده آمبولانس در محل حادثه حضور پیدا کردند.
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت کوهنوردان مستقر در محل لاشه هواپیما گفت: کوهنوردان در دمای منفی ۳۰ درجه حضور داشتند و برودت هوای در ارتفاعات باعث کندی عملیات شد.
او با بیان اینکه این شرایط ممکن باعث سرمازدگی تیم‌های امدادی شود که با خطراتی همراه است، خاطرنشان کرد: قرمزی ساده پوست، سوزن سوزن شدن انگشتان دست و پا، رنگ پریدگی از علائم اولیه سرمازدگی است که به مدیران امدادی اطلاع داده شده است. سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: سازمان اورژانس کشور در منطقه عملیات یک فروند بالگرد و ده آمبولانس به منظور پشتیبانی درمانی تیم‌های امدادی مستقر کرده است.
همچنین رییس شبکه پایش هوای یاسوج از ناپایداری شرایط جوی در این منطقه تا سه‌شنبه هفته آینده خبر داد. به گزارش ایلنا، ولی‌ بهره‌مند، رییس شبکه پایش هوای یاسوج گفت: شرایط جوی در استان تا سه‌شنبه ناپایدار است. همچنین در ارتفاعات کولاک و وزش باد گزارش شده است. او ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی بارندگی در این مناطق به صورت کولاک برف است و این وضعیت تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد. رییس شبکه پایش هوای یاسوج خاطرنشان کرد: کمینه هوا در سی‌سخت 2 درجه بالای سفر است و در منطقه دنا حدود منفی 15 درجه است. از سوی دیگر، مومنی، مدیرعامل هلال‌احمر استان اصفهان اظهارداشت: اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد. رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیکرهای کشف‌شده حادثه سقوط هواپیما با کوله‌پشتی به پایین منتقل شدند، گفت: عملیات مشخص نیست که چه زمانی به پایان می‌رسد.


به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار با اشاره به شرایط جوی منطقه دنا گفت: با وجود اینکه  دنا پوشیده از برف است و باد شدیدی می وزد و بارش برف و ابر متراکم در منطقه حاکم  از روز سه شنبه که مکان لاشه هواپیما  مشخص شد یک اکیپ 4 نفره برای ارزیابی منطقه اعزام شد و پس از آن یک اکیپ 7 نفره به منطقه اعزام شدند که به دلیل تجهیزات و امکاناتی که همراه داشتند، شب را در منطقه ماندند و عملیات خود را آغاز کردند.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه قطعاتی از پیکرها و قطعاتی از هواپیما جمع‌آوری شده‌ است، گفت: این قطعات توسط کوله پشتی به یاسوج منتقل می‌شوند، دادستانی و پزشکی قانونی نیز هماهنگ شده‌اند. همچنین پزشکی قانونی چند روز گذشته از خانواده‌های مسافران دی ان ای گرفته تا با رسیدن پیکرها کارهای شناسایی‌شان  آغاز شود. 
نجار با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که خسارت دیگری نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: حفظ جان افرادی که برای انتقال افراد رفته‌اند، بسیار مهم است و بازماندگان این حادثه با توجه به این که حق دارند، اما متوجه هستند که نباید جان افراد دیگری در این حادثه به خطر بیفتد.
او خاطرنشان کرد: دنا منطقه وسیعی است، نیروهای ارتش، سپاه، هلال احمر و همه دستگاه‌های اجرایی با حساسیت تمام حضور دارند و کمک می‌کنند البته ما نمی‌توانیم پایان عملیات را اعلام کنیم.  جلسات متعددی تشکیل شده و تلاش داریم در حداقل زمان عملیات به پایان برسد.
سقوط هواپیمای ایرانی 
در رسانه‌های خارجی
رسانه‌های خارجی همگام با رسانه‌های ایران حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج را از ابتدا پوشش داده‌اند و همچنان به‌روزرسانی برخی از این خبرها ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، از صبح روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ که اولین خبرها درباره سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در مسیر تهران ـ یاسوج منتشر شد، سرنوشت ۶۶ مسافر و خدمه این هواپیما در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.در فاصله چند روز از بروز این حادثه تلخ تا یافتن لاشه هواپیما و دسترسی و شناسایی پیکرها در ارتفاعات کوه دنا، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خارجی در حال پیگیری اخبار مرتبط با این حادثه هستند و البته همه این منابع خبری بخش عمده‌ای از اخبار خود را از منابع خبری داخلی ایران نقل می‌کنند.